sobota, 5 maja 2012

Ciuchy - jak kupować?

Ciuchy - jak kupować, aby nie żałować? 
Jako honorowa zakupoholiczka powinnam zostać nagrodzona jakimś medalem za szczególne 
osiągnięcia w dziedzinie powstrzymania się od zakupów - znaczki SALE nie robią już na mnie
aż tak wielkiego wrażenia jak miały w zwyczaju. Może to przez uginanie się półek w szafie,
a może przez brak wielkiego wyboru.. who knows :) Poniżej parę porad, jak kupować ciuchy, i jak ja to robię.

Przede wszystkim nauczyłam się chodzić z listą na zakupy. Potrzebuję tego, tego i tego.
To jest ładne, owszem, ale mam już podobną bluzkę. Ta sukienka jest świetna, ale jej nie 
potrzebuję. Piękny kolor koszuli, ale do czego będę ją nosić?

Ważne jest właśnie wstawianie kontrargumentów :) 

Na przecenach warto obkupić się nie tyle w rzeczy sezonowe, co uniwersalne. Dobrze skrojony
żakiet, spodnie dopasowane do sylwetki, biała koszula, klasyczna torebka... te rzeczy nigdy
nie wyjdą z mody, nie znudzą się i będą świetnie pasowały do wielu stylizacji.

Warto też poszukać odpowiedników w Internecie. Czasem ciuszki są piękne, a źle opisane i nie ma na nie nabywców. Warto się czasem wysilić i pomęczyć w szukaniu, a nie będziemy żałować :)

Nie powinnyśmy ślepo podążać za modą. Jeśli podoba nam się mięta i wyglądamy w niej dobrze, czemu by nie kupić bluzki czy sukienki w tym kolorze. Jeśli jednak wyglądamy co najwyżej średnio (samokrytyka jest wskazana!), ciuch leży na nas byle jak a i w sumie mięta nam się nie podoba, odłóżmy rzecz i jej nie kupujmy. 
Podobnie jest z ciuchami z przeceny - świetnie, że coś jest tanie, ale nie kupujmy tylko dlatego, że jest tanie.


O czym chciałybyście przeczytać na Sa Vie? :)

18 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się Blog , pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  2. czasami da się opanować chęć nie kupienia jakiejś rzeczy, ale mi sie zdarza to rzadko. bardzo czesto kupuje rzeczy, ktore na pozor wydaja sie fajne itp. bo z promocji czy cos, a potem zaloze to 3 razy i leci na dno szafy.. ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w sumie u Ciebie kupiłam kilka ciuszków na oko. Jestem baaaaardzo zadowolona. Pamiętam jednak jak kiedyś kupiłam dużo ciuszków w sklepach bez przymierzania, totalna głupota : >

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo przydatne rady. lista zakupów i kontrargumenty napewno.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za cudowne rady :* Napewno z nich skorzystam i rozpowiem o nich dalejj <3 ŚLICZNE BUTY NA ZDJ ! :**

    OdpowiedzUsuń
  6. Co do tej mięty masz zdecydowanie racje! [modneuzywane.fbl.pl]

    OdpowiedzUsuń
  7. Lista na zakupy, jak najbardziej ;) a chciałabym poczytać o włosach? Pielęgnacji czy cuś. Może "pomysł na zdrowe włosy"?

    OdpowiedzUsuń
  8. oo tak , przydatne ; )
    - hmm. może o domowych sposobach na zrobienie kosmetyków ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla większych zakupoholiczek, ale także dla tych "amatorek" , że tak to ujmę, rady bardzo przydatne ;) Ja na całe szczęście nie mam większych problemów z zakupami i teoretycznie wybieram to co interesuje. Chociaż nie okłamujmy się, każda z nas ma słabość do niektórych rzeczy i po prostu się "zakochujemy". ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Super :)
    Masz rację... Powinnaś dostać medal :*
    Dziewczyny wyżej mają rację może coś o "zdrowych włosach" albo "kosmetykach własnego wyrobu" ? :D

    OdpowiedzUsuń
  11. To dużo rewolucja w Twoim zakupoholiźmie, bo zwykle kobiety na pytanie: "Piękny kolor koszuli, ale do czego będę ją nosić?" odpowiedziałyby: Spokojnie, to kupię sobie dodatki do których będzie pasować.:)
    Heheh.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam straszną słabość do pasków. Oo Mogę mieć milion bluzek z tym motywem, a i tak nie mogę się oprzeć jak widzę kolejną. A o czym poczytać ? Hmm.. Przeczytałam, że robisz ciuchy DIY, mogłabyś wstawić kilka zdjęć. :)

    kupwymiensprzedaj.fbl

    OdpowiedzUsuń
  13. Może o różnych dodatkach ; )
    pis. modnieee

    OdpowiedzUsuń
  14. Może porady jak dobrać dane rzeczy?:)
    Co do notki,to właśnie nie którzy podążają za modą a dobrze w danej rzeczy nie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Owszem, tu się z Tobą zgodzę. Ja często też chodząc po sklepach spoglądam na tanie rzeczy, na przeceny. Ale przede wszystkim sprawdzam, czy przypadkiem nie jest coś naderwane, czy wszystko dobrze się trzyma i wgl.
    No i właśnie, po co ludzie kupują ciuchy skoro wiedzą, że nie będą w nich chodzić albo coś. Nie rozumiem... ;/
    Ale to są ludzi wybory ;D Nie będę ingerować.
    Ta, twoje porady są bardzo przydatne. Już widać, że jesteś zakupoholiczką, nawet jeżeli bym tego nie przeczytała :D . To Twoja pasja ;)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń